"Zasady użytkowania Sklepu internetowego „www.garazgrowshop.pl"

§ 1 OGÓLNE POSTANOWIENIA

1.   Funkcjonowanie sklepu www.garazgrowshop.pl odbywa się na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.

2.   Regulamin określa warunki zawarcia i rozwiązania umów sprzedaży produktów oraz procedury reklamacyjne, a także rodzaje i zakres usług elektronicznych świadczonych przez Sklep www.garazgrowshop.pl, zasady dostarczania tych usług, oraz zasady zawarcia i rozwiązania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

3.   Każdy użytkownik, korzystając z Usług Elektronicznych Sklepu www.garazgrowshop.pl, zobowiązany jest przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu.

4.   W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy:

1.   ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

2.   ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

3.   ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,

4.   Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r., oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2 DEFINICJE W REGULAMINIE

1.   FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie www.garazgrowshop.pl, umożliwiający przesyłanie wiadomości do Usługodawcy.

2.   FORMULARZ REJESTRACJI - formularz na stronie www.garazgrowshop.pl, który umożliwia stworzenie Konta.

3.   FORMULARZ ZAMÓWIENIA - formularz na stronie www.garazgrowshop.pl, który pozwala składać Zamówienia.

4.   KLIENT - Konsument, który planuje lub zawarł Umowę Sprzedaży z Sprzedawcą.

5.   KONSUMENT - osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

6.   KONTO - unikalne nazwane (login) i hasło, miejsce w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, gdzie gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach.

7.   NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna, pozwalająca na subskrypcję i otrzymywanie bezpłatnych informacji dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie, wysyłanych na adres e-mail Usługobiorcy przez Usługodawcę.

8.   PRODUKT - rzecz ruchoma lub usługa dostępna w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

9.   REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.

10.                  SKLEP - Sklep internetowy działający pod adresem www.garazgrowshop.pl.

11.                  SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – firma Dom Pandy Michal Korzeniowski z siedzibą w Podkowie Leśnej, NIP 1132627096, REGON: 142319912, adres e-mail: sklep@garazgrowshop.pl, numer telefonu: +48 453 100 706

12.                  SYSTEM OPINII - Usługa Elektroniczna umożliwiająca Klientom zamieszczanie opinii dotyczących przebiegu i realizacji transakcji.

13.                  UMOWA SPRZEDAŻY - Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

14.                  USŁUGA ELEKTRONICZNA - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.

15.                  USŁUGOBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z Usługi Elektronicznej.

16.                  ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

§ 3 INFORMACJE O PRODUKTACH I ICH ZAMAWIANIU

1.   Sklep internetowy www.garazgrowshop.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem sieci Internet.

2.   Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

3.   Informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając Zamówienie, składa ofertę zakupu określonego Produktu na warunkach przedstawionych w jego opisie.

4.   Cena Produktu widoczna na stronie internetowej Sklepu podawana jest w złotych polskich (PLN) i obejmuje wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie obejmuje kosztów dostawy.

5.   Podatek VAT jest obliczany oddzielnie dla każdego kraju po wybraniu konkretnego kraju przeznaczenia przez Klienta.

6.   W przypadku Klientów będących przedsiębiorcami, którzy dokonują zakupu do państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Sprzedawca może zastosować preferencyjną stawkę VAT 0%, pod warunkiem, że Klient spełnia wszystkie wymogi uprawniające go do skorzystania z tego uprawnienia.

7.   Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu jest wiążąca w momencie złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie, niezależnie od ewentualnych zmian cen w Sklepie, które mogą wystąpić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

8.   Zamówienia można składać:

1.   poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (na stronie www.garazgrowshop.pl) – przez całą dobę, przez cały rok,

2.   za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@garazgrowshop.pl,

3.   telefonicznie pod numerem telefonu: : +48 453 100 706

9.   Klient nie jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie, aby złożyć Zamówienie.

10.                  Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w momencie składania Zamówienia.

11.                  Sklep realizuje Zamówienia składane od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu, tj. od 11:00 do 18:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 14:30, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane w następnym dniu roboczym.

12.                  Produkty objęte promocją (wyprzedażą) mają ograniczoną ilość sztuk, a Zamówienia na nie będą realizowane w kolejności ich otrzymywania, aż do wyczerpania zapasów danego Produktu.

§ 4 ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY

1.   Do zawarcia Umowy Sprzedaży konieczne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia za pomocą udostępnionych przez Sprzedawcę metod, zgodnie z § 3 punktami 8 oraz 10.

2.   Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.

3.   Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji wiąże Klienta z jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji odbywa się poprzez przesłanie wiadomości e-mail.

4.   Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:

1.   potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,

2.   formularz odstąpienia od umowy,

3.   niniejszy Regulamin zawierający informacje o prawie do odstąpienia od umowy.

5.   Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie 4, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

6.   Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu (paragon lub faktura VAT na życzenie Klienta). W przypadku zamówień z dostawą pod wskazany adres, dowód zakupu zostanie wystawiony i przesłany w formie elektronicznej na adres e-mail podany podczas składania zamówienia. (Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 22.12.2021 r. dotyczącym zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy użyciu kas rejestrujących, obowiązującym osoby fizyczne oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą).

§ 5 METODY PŁATNOŚCI

1.   Sprzedawca oferuje następujące sposoby płatności:

1.   Płatność tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,

2.   Płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (Przelewy24, PayPal),

3.   Płatność przy odbiorze (za pobraniem).

2.   W przypadku płatności tradycyjnym przelewem, należy dokonać wpłaty na rachunek bankowy firmy Dom Pandy Michał Korzeniowski, Słowackiego 18, 05-807 Podkowa Leśna:

1.   Numer konta do wpłat w PLN: 15249000050000460000131009

2.   Numer SWIFT: ALBPPLPW

3.   W tytule przelewu należy wpisać numer Zamówienia (XXX).

4.   W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności, Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Serwisy płatności elektronicznej umożliwiają płatność kartą kredytową lub szybkim przelewem z wybranych polskich banków.

5.   W przypadku płatności przy odbiorze, przesyłka jest wysyłana po weryfikacji poprawności danych adresowych.

6.   Klient jest zobowiązany do uregulowania ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od daty jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

7.   W przypadku wyboru płatności opisanych w punktach 1.1 oraz 1.2, Produkt zostanie wysłany dopiero po otrzymaniu płatności.

§ 6 KOSZTY, TERMINY I METODY DOSTAWY PRODUKTU

1.   Koszty dostawy Produktu, które ponosi Klient, są określane podczas składania Zamówienia i zależą od wybranej metody płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.

2.   Termin dostawy Produktu składa się z czasu przygotowania Produktu do wysyłki oraz czasu dostawy przez przewoźnika:

1.   Czas przygotowania Produktu wynosi 1 dzień roboczy od momentu:

1.   zaksięgowania wpłaty za Umowę Sprzedaży na koncie Sprzedawcy,

2.   pozytywnej autoryzacji transakcji przez system płatności elektronicznych, lub

3.   przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku płatności przy odbiorze.

2.   Dostawa Produktu przez przewoźnika odbywa się w terminie deklarowanym przez niego, zazwyczaj od 1 do 2 dni roboczych (dostawy odbywają się jedynie w dni robocze, wyłączając soboty, niedziele i święta).

3.   Zakupione Produkty są wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej, paczkomatów (InPost) oraz firm kurierskich (DPD, UPS, Inpost).

4.   Klient może również osobiście odebrać Produkt po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.

§ 7 REKLAMACJE PRODUKTU

1.   Reklamacje dotyczące gwarancji:

1.   Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie objęte są gwarancją obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

2.   Okres gwarancji dla Produktów wynosi 24 miesiące, liczony od daty dostarczenia Produktu do Klienta.

3.   Do uznania gwarancji wymagane jest posiadanie karty gwarancyjnej lub dowodu zakupu.

4.   Gwarancja nie ogranicza praw Konsumenta ani innych podmiotów, o których mowa w § 10 Regulaminu, wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z Kodeksem cywilnym.

2.   Reklamacje dotyczące rękojmi:

1.   Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne, określony jest w Kodeksie cywilnym.

2.   Reklamacje dotyczące wad Produktu oraz zgłoszenie żądania należy przekazać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@garazgrowshop.pl lub pisemnie na adres: Garaż Growshop, ul. Tęczowa 12a, 05-805, Otrębusy.

3.   W zgłoszeniu reklamacji, zarówno pisemnym jak i elektronicznym, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących reklamowanego Produktu, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Precyzyjne informacje przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

4.   W celu oceny wad fizycznych Produktu, należy dostarczyć go na adres: Garaż Growshop, ul. Tęczowa 12a, 05-805, Otrębusy.

5.   Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty jej zgłoszenia.

6.   W przypadku nierozpatrzenia reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w terminie 14 dni od jej zgłoszenia, reklamacja zostanie uwzględniona. W przypadku uzasadnionej reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na taki, który nie posiada wad.

7.   Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana na papierze lub innym trwałym nośniku, na przykład za pośrednictwem wiadomości e-mailowej lub SMS.

§ 8 PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1.   Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mający umowę zawartą na odległość, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy udostępnionego przez Sklep, aby zachować ten termin.

2.   Po odstąpieniu od umowy, traktuje się ją jako nieważną, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, muszą zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy, chyba że Sprzedawca zaoferował się odebrać Produkt. Wystarczy odesłać Produkt przed upływem tego terminu.

3.   W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Produkt należy odesłać na adres: Garaż Growshop, ul. Tęczowa 12a, 05-805, Otrębusy.

4.   Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odpowiadają za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. Należy obchodzić się z Produktami i sprawdzać je w taki sam sposób, jak w sklepie stacjonarnym.

5.   Sprzedawca zwraca wartość Produktu wraz z kosztami dostawy przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że zgodzili się na inny sposób zwrotu, nie ponoszący kosztów. Zwrot następuje niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

6.   Jeśli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali inny sposób dostawy Produktu niż najtańszy standardowy, Sprzedawca nie musi zwracać dodatkowych kosztów.

7.   Jeżeli Sprzedawca nie zaoferował się odebrać Produktu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności, aż otrzyma Produkt z powrotem lub dostanie dowód jego odesłania przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w zależności od wcześniejszego zdarzenia.

8.   Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

9.   Termin 14 dniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, zaczyna biec od dnia, w którym objęli Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi, od dnia jej zawarcia.

10.                  Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w przypadku:

a) Rzeczy niestandardowej lub zindywidualizowanej według jego specyfikacji.

b) Rzeczy zapieczętowanej, którą nie można zwrócić po otwarciu z uwagi na ochronę zdrowia lub higienę, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

c) Rzeczy, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, jest nierozłącznie połączona z innymi rzeczami.

d) Usługi, jeśli Sprzedawca wykonał je w pełni po wyraźnej zgodzie Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.

e) Rzeczy podlegającej szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia.

11.                  Zarówno Sprzedawca, jak i Klient mają prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku niewykonania przez drugą stronę jej zobowiązań w ściśle określonym terminie.

§ 9 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1.   Wszystkie treści znajdujące się na stronie internetowej pod adresem www.garazgrowshop.pl są chronione prawem autorskim i (za wyjątkiem określonych w § 15 pkt 3 oraz elementów dostarczonych przez Usługobiorców na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Dom Pandy Michał Korzeniowski, z siedzibą w Podkowie Leśnej (05-807) przy ul. Słowackiego 18, NIP 1132627096, REGON: 142319912. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone Usługodawcy w wyniku korzystania z treści strony www.garazgrowshop.pl bez zgody Usługodawcy.

2.   Wykorzystanie jakichkolwiek elementów zawartych na stronie www.garazgrowshop.pl bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Usługodawcy i podlega odpowiedzialności cywilnej oraz karnoprawnej.

3.   Wszelkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.garazgrowshop.pl należą do ich właścicieli i są wykorzystywane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu www.garazgrowshop.pl są używane wyłącznie w celach informacyjnych.


§ 16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.   Umowy zawierane poprzez Sklep są dokonywane zgodnie z polskim prawem.

2.   W przypadku jakiejkolwiek niezgodności którejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, zastosowanie mają właściwe przepisy polskiego prawa, z pominięciem zakwestionowanego przepisu Regulaminu.

3.   Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności drogą negocjacji, dążąc do polubownego rozwiązania sporu, z uwzględnieniem przepisów ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli negocjacje nie doprowadzą do satysfakcjonującego rozwiązania dla obu stron lub nie będą możliwe, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

4.   Rozstrzyganie sporów sądowych:

1.   Ewentualne spory między Usługodawcą a Konsumentem lub podmiotem wymienionym w §10 Regulaminu będą poddane właściwym sądom zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

2.   Ewentualne spory między Usługodawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w §9 Regulaminu, będą podlegać sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

5.   Konsument będący Konsumentem ma prawo skorzystania z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu procesu reklamacyjnego wniosku o rozpoczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek dostępny na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Lista Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej znajduje się na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może również skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której statutowym zadaniem jest ochrona konsumentów. Rozstrzyganie pozasądowych roszczeń po zakończeniu procesu reklamacyjnego jest bezpłatne.

6.   Konsument może w celu polubownego rozwiązania sporu złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Loading...